De praktijk
De praktijk bevindt zich sinds januari 2018 op het Oudorperplein 21 in Alkmaar. Wij zijn deel van het gezondheidscentrum Oudorp. Er heerst bij ons een open en laagdrempelige sfeer. Iedereen is welkom!
U kunt bij ons voor de deur gratis parkeren. Komt u op de fiets naar onze praktijk dan zijn daar ook mooie plekken voor.
Onze praktijk is goed ingericht voor mensen die slecht ter been zijn (rollator of rolstoel).
Wij hebben vijf behandelkamers. Twee tandartsenkamers en drie preventiekamers. Deze kamers worden ook gebruikt door de mondhygiënist/prothetist. Tevens is er een röntgenkamer voor het maken van grote overzichtsfoto’s (OPT).
Activiteiten / Zorgrekening / Klachten
Buiten onze praktijk hebben wij jaarlijks ook meerdere activiteiten. Deze zijn regionaal van aard, om ons maatschappelijke betrokkenheid in de regio te kenmerken. Nieuwe activiteiten zijn onder het kopje ‘Nieuws’ te vinden.
Uw zorgrekening
In onze praktijk geven wij u graag alle aandacht en goede zorg. Daarom versturen wij zelf onze factuur. In de factuur kunt u precies kunt zien welk gedeelte wordt vergoed door de zorgverzekeraar en welk gedeelte u zelf nog moet voldoen. U ontvangt een e-mail met daarin de factuur en een link naar Ideal: zo kan u handig en snel de rekening voldoen.
Zie ook: https://software.payt.nl/voor-de-patient
Als u vragen heeft over de factuur dan kan u in de zonet genoemde e-mail makkelijk navigeren naar uw portaal. Hier vindt u informatie over uw facturen en kan u schriftelijk een vraag stellen. Wij komen daar dan zo snel mogelijk op terug.
Verzekerde gedeelte van uw rekening
Wij dienen alle behandelingen in bij de zorgverzekeraars, tenzij u er heel specifiek om heeft gevraagd om dat niet te doen. Op de rekening die u van ons ontvangt wordt dus reeds vermeld of en zo ja welk deel door uw zorgverzekeraar wordt vergoed. Heeft u een vraag over uw vergoeding door uw verzekeraar? Neemt u dan direct contact op met uw eigen verzekeraar. Let op: klanten zijn zelf verantwoordelijk voor het initieel doorgeven van de juiste verzekeringsgegevens.
Betalingsregeling treffen
Lukt het niet om op tijd te betalen, dan kunt u een betalingsregeling treffen. Stuur een e-mail of bel ons als een regeling nodig is. Als u een termijn vervolgens laat verstrijken zullen wij het normale factuurtraject weer hervatten.
Patient afwezig zonder bericht
Indien de patiënt niet tijdig afmeldt voor een afspraak (meer dan 24 uur van te voren) kan een bedrag in rekening gebracht worden. Uw behandelaar beslist hierover. Voor u wordt tijd en mankracht gereserveerd. Wij vragen dan om uw begrip dat hier kosten aan verbonden kunnen worden als er geen goede reden van afwezigheid is.
Klachten
Heeft u een klacht? Schroom niet om erover te praten. U kunt ons mailen of bellen. Ook kunt u een afspraak maken voor een kosteloos gesprek om uw klacht onder vier ogen met ons te bespreken. Blijf er niet mee zitten maar vertel uw verhaal, zodat we er samen uit kunnen komen.
Mocht een persoonlijk gesprek niet voldoende zijn dan kunt u ook kijken op Allesoverhetgebit.nl of uw vraag daar beantwoord kan worden. Of win telefonisch advies in bij het Tandheelkundig Informatiepunt (0900 202 5012).
Is uw klacht nog niet opgelost dan is tandarts van Kessel aangesloten bij de KNMT-klachtenregeling. Via deze klachtenregeling kan de officiële klachtenprocedure opgestart worden. Kijk op www.knmt.nl. Een onafhankelijke klachtenfunctionaris zal dan kosteloos tussen u en ons bemiddelen, met als doel alsnog een oplossing te vinden.